Menší práce
Medailon
Portrét muflona na ocelovém medailonku je vyrytý na zakázku. Zvíře vystupuje z pozadí, které je odebrané a matované. Velmi detailní rytina zachycuje poklidný výraz. Ve vrcholech oválu jsou znázorněny akantové listy s jemným žilkováním.
Povrchová úprava je niklováním, stejně jako celá zbraň. Černé pozadí tedy není brynýr, ale barva.
Velikostně je ovál vyrobený podle plastové koncovky zbraně Blaser R8. Má z rubové strany přivařené dva kolíky a na pažbu se lepí.
Takhle to dopadne, když vy jste odvážní a mně dáte volnou ruku.
Kombinace černé oceli vykládané stříbrem, 18 karátovým zlatem a mědí.
Také už vás nebaví tradiční ornamenty, které mají všichni?
Navrhnu Vám něco nového…..
Legenda o Sv. Hubertovi vyrytá do dna zásobníku lovecké pušky. Vycházela jsem ze známé kresby pana Zahradníčka. Jelen stojí na kamenném návrší, mezi parohy má zlatý křížek z 18 karátového zlata, z kterého vychází záře. Ve spodní části pokorně klečí Hubert a vedle něho sedí jeho lovecký pes.
Materiál černěná ocel, patina starostříbro, velikost 8×2,5 cm technika ferlašský reliéf.
Medailon pro loveckou pušku s motivem laně s mládětem. Téma pro ženu lovkyni.
Laň a kolouch jsou provedeni v nízkém takzvaném ferlaškém reliéfu, který umožňuje jemné kresebné detaily. Černé pozadí dobře kontrastuje se světlými zvířaty. Všechno rámuje zlatá linka vloženého zlata.
Materiál ocel, velikost 4×5 cm
Obě koncovky kliky závěru jsou zdobené logem jednotlivých firem. Sauer má ve znaku propletená S, která jsou taušírovaná 18ti karátovým zlatem. To je vložené do ocelového materiálu kuličky, a je tak zaručeno, že se jen tak nesetře! Stejným způsobem je zpracovaný monogram a dvojité linky. Zlata je zde opravdu dost.
Také na další kuličce je znak firmy. Blaser má ve znaku berana, který je vytvořený stejnou technikou. Zlato ryzosti 750 tedy 18 karátů vyplňuje plochy, které se zdají být větší než na předešlé koncovce. Opak je pravdou. Je ho méně než polovina!
Ocelová koncovka kliky závěru zdobená rytinou. Na odebraném matovaném dnu září stopa prasete, která je vykládaná 18 ti karátovým zlatem. Stejně jako linky, které rámují ornament.
Ocelový medailon s rytinou lva. Pro lehce stylizovaný portrét zvířete je použitá technika jemné povrchové rytiny, která umožňuje skoro až kresebné pojetí. Monogram je vyložený masivním zlatem technikou taušírování. Velikost 4×5 cm.
Oválný medailon a kulička pro koncovku kliky závěru tvoří soupravu. Oba kusy jsou pro jednu zbraň Blaser R8. Mají stejné téma a tím je medvěd. Ten je provedený jako reliéfní plastika v ocelovém oválu. Kolem jeho obvodu je vložená zlatá linka. Stejně kulička má linky kolem ornamentálního pásku, který se obtáčí kolem celého obvodu. Shora je vidět medvědí stopu, odebranou do hloubky. Je matovaná a brynýrovaná, aby byla tmavá. Zvolená technika rytiny a množství zlata má rozhodující vliv na cenu ovál je velikosti 3.8×5 cm a kulička průměr 2,3 cm. celková rytá plocha je 44 cm2!
Oválný medailon s motivem draka. Stylizované zvíře vystupující z tmavého pozadí je ryté na výšku. Detaily na jeho povrchu jsou ryté povrchovou jemnou vlasovou technikou. Jazyk, fousy a špička ocasu jsou vykládané zlatem technikou taušírování. Ovál je ocelový velký asi 4x5cm. Je to tradiční ozdoba pro botku pažby dlouhé pušky v místě, kde končí pistolová rukojeť.
Kulička se stejným motivem draka, tvoří s oválkem soupravu, patřící k jedné zbrani. Techniky jsou proto naprosto totožné, jenom motiv je zmenšený a přizpůsobený kouli. Ta je ocelová o průměru asi 23mm. Rytecká práce na takovém tvaru je obtížná, vyžaduje zkušenost a pevnou ruku.
Květ se zlatým středem patří ještě k drakovi, ale oválek vpravo je již samostatná práce. Je opět z oceli, ale celková práce je zde provedená pouze rytinou do hloubky. To znamená, že ryté prvky jsou odebrané. Rytina je navíc černěná, aby dobře kontrastovala se stříbrnou plochou okolí. Na přání je možné zajistit povrchovou ochranu například niklem. Rozměry jsou podobné jako u ostatních oválků, protože místo na pažbě, kam se montují, je přibližně stejné.
Série následujících fotografií ukazuje dna schránek. Jsou to vlastně víčka, která uzavírají náboje ze spodní strany pušky, aby nevypadly. Vpravo je vidět také rám, jehož součástí je i lučík. Celý komplet bývá zdobený a tak je tomu i zde. Akantový ornament zdobí v různých obměnách všechna dna. Liščí portrét je provedený plošnou vlasovou rytinou, obklopený světlým ornamentem rytým na výšku. Odebrané černé dno zvyšuje jeho kontrast. Také na lučíku se opakuje stejný motiv. Materiál je ocel.
Další dno schránky je kombinace ornamentu v renezančním stylu s reliéfním portrétem loveckého psa. Tato kombinace je obzvlášť náročná. Členitý ornament na výšku musí zůstat a okolí je odryté pryč. To znamená, obvod obrýt do všech detailů hladce a přesně, jinak to nevypadá pěkně. A do toho ještě plastická rytina psa, který drží v tlamě sluku. Ocelový materiál naštěstí dobře drží tvar. Povrchová úprava černěním je na vystupujících plochách setřená a podtrhuje tak plastičnost. Říká se jí starostříbro. Stejně by se daly popsat i dna schránek se stojícím medvědem a reliéfní hlavou srnce v ornamentu, který kombinuje akantový a dubový list.
Srnec vpravo je něco úplně jiného. Zvolená technika plošné vlasové rytiny je podobná kresbě. Soustava drobných čárek je stejná, jako když kreslíme. Rýtko místo tužky a pomaličku čárku po čárce podle návrhu, aby si bylo zvíře podobné, bylo jakoby plastické a ještě barva a chlupy! A na to mám jen rýhy a černou a bílou! Je to kompromis mezi vším. Ale mám tuhle techniku moc ráda. Dno schránky na fotce je ze zinkoslitiny.
Schránka s plastikou medvěda patří k těm náročnějším. Zvíře stojí ze předu a ještě má tlamu dokořán. To je velmi těžká pozice. Kolem ornamenty na výšku a odebrané černěné pozadí.
Anglická arabeska je jméno pro ornamenty, které jsou použité na schránkách, které tak trochu připomínají krajku. Inspiraci jsem našla na špercích. Drobné jemné lístečky a různě zatočené spirálky mohou vyplnit jakýkoliv prostor. Proto jsem je použila na zinková dna schránek, která jsou měkká. Jde to pěkně od ruky.
Hlava srnce na schránce dole je podobně jako medvěd výše vytvořen technikou reliéfu a proto patří také do skupiny náročné. Neobvykle pojatý ornament kolem.
Staroanglická růžičková arabeska je starobylý ornament na kuličce první vlevo nahoře. Je to plošná kresebná rytina v rýhách černěná. Vypadá to jednoduše, ale na kulatém tvaru to taková pohoda není. Materiál této i všech dalších je ocel o průměru asi 23 mm. Motiv inspirovaný mandalami je vděčné téma pro tento tvar. Jen je potřeba dodržet souměrnost. Odryté plochy jsou černěné a světlé vystupující jemně osmirkované. To dodá na líbivém kontrastu.
Tradiční kombinace akantového ornamentu a zlatých linek, vkládaných technikou taušírování. Prohlubně jsou černěné, vystouplé plochy světlé a zlaté 14 karátové proužky. Takový vzhled koncovky kliky závěru působí luxusně decentně a nikdy nezklame žádného zákazníka.
Chcete něco podobného?
Napište mi.
Poptávka
Pokud nepřijde odpověď do 3 dnů, prosím, napište na e-mail: iris@iris-rytectvi.cz . Děkuji!